Gustav stängd 20.55 till cirka 21.40 2020-11-17

Vi behöver installera en uppdatering för att vissa arrangemang ska kunna slutrapporteras. Stäng Gustav senast 20.50. Aktiva användare meddelas via systemet /ABF IT support

2020-11-17 20:30:43

Felmeddelande angående tillgänglighetsbidrag

Om det fylls i uppgifter för antal funktionsnedsatta så kräver nuvarande Gustav uppdatering att det görs ett val för vilken/ vilka insatser som har genomförts för att arrangemanget är tillgänglighetsanpassat. För tillfället skapar detta ett problem med alla arrangemang som har statusen Slutrapporterat samt Skickat till FBR då detta krav även finns på dessa retroaktivt. Tyvärr går det inte att ändra eller lägga till uppgifter på de arrangemangen.

** I enlighet med överenskommelsen i Etikgruppen i februari 2020 har Gustav inklusive e-tjänsten stöd för att redovisa tillgänglighetsbidrag enligt följande kategorier.

Anpassad studietakt, Anpassning av studiematerial, Anteckningsstöd, Arvoderad ledarens mertid, Extra arvoderad ledare, Extra tid för kontakter, Hyra av anpassad lokal, Mentorstöd, Minskad gruppstorlek, Omkostnader extra ledare, Pedagogiska insatser ledare, Teknisk utrustning, Tolk.

Detta är buggrapporterat till utvecklarna och vi hoppas att lösningen kommer så snart som möjligt.
Mera information om att fylla i uppgifter om tillgänglighetsbidraget: Ny funktionalitet Gustav (R2) 16.4.7592

2020-11-13 11:57:16

Users can't access Exchange Online

Tillfälligt fel på webbmail.

____________________________


EX223208, Exchange Online, Uppdaterades senast: October 1, 2020 9:24 AM
Starttid: October 1, 2020 6:52 AM


Status

Tjänsteförsämring



Användarinverkan
Users may be unable to access Exchange Online using multiple protocols.


Har du det här problemet?
Är det här inlägget användbart?



Senaste meddelande Visa historik
Title: Users can't access Exchange Online User Impact: Users may be unable to access Exchange Online using multiple protocols. More info: This issue primarily affects Outlook on the web, though some users may also experience problems with Outlook desktop and mobile devices. Users may also be unable to utilize some features that rely on Representational state transfer (REST) functionality. Users able to authenticate to Exchange may experience delays sending and receiving email. Current status: We're evaluating recent changes within the affected infrastructure to determine if any additional factors could be contributing to the issue. Scope of impact: This issue could potentially affect any of your users intermittently if they are routed through the affected infrastructure. Next update by: Thursday, October 1, 2020, 10:30 PM (8:30 PM UTC)


2020-10-01 09:49:42

Gustav stängd 20.30 till cirka 22.00 25/9 2020

Vi behöver installera en uppdatering på Gustav och stänger av applikationen 20.30 till cirka 22.00

2020-09-25 20:18:26

abf.se fungerar normalt igen

Efter cirka 22.00 21/9 har abf.se fungerat som vanligt. 23.00 meddelades att problemen i indexeringsmolntjänsten var lösta. /IT support

2020-09-22 07:45:48

Problem med sök kurser och evenemang sedan cirka 18.00 20/9

Under kvällen har det varit problem med, främst, sök kurser och arrangemang på abf.se. Även abf.se har periodvis tagit lång tid att öppna. Sannolikt beror detta på ett fel i molntjänsten för indexering som webbplatsen använder. Leverantören arbetar med att lösa felet. /IT support

2020-09-21 20:47:44

Support under semester


Supporttelefonen är stängd under veckorna 28-29-30.
https://support.abf.se samt support@abf.se är alltid öppet.
Ärenden under ovanstående veckor granskas av jourhavande tekniker och besvaras när ärendet bedöms som kritiskt eller systemstoppande.
Övriga ärenden tilldelas och besvaras med start vecka 31.


Glömt bort ditt lösenord?
Kontakta din behörighetsadministratör. Du har fått en lista på vem som är just din behörighetsadministratör i e-post med ämnet "Snart måste du byta lösenord (ABF)"

ABF IT Support önskar Er en trevlig sommar!

2020-07-02 15:29:27

Support under semester

Supporttelefonen är stängd under veckorna 28-29-30.
https://support.abf.se samt support@abf.se är alltid öppet.
Ärenden under ovanstående veckor granskas av jourhavande tekniker och besvaras när ärendet bedöms som kritiskt eller systemstoppande.
Övriga ärenden tilldelas och besvaras med start vecka 31.

ABF IT Support önskar Er en trevlig sommar!

2020-07-02 09:54:45

Löst! "Störningar på www.abf.se"

Störningarna på www.abf.se samt övriga webbplatser i EPiServer är löst från och med 2020-06-30 08:00.

Incidentrapport har skickats för att tillse att detta fel inte inträffar igen.

MVH
/ABF IT Support

2020-07-01 08:57:15

Störningar på www.abf.se

2020-06-26 8:55

Vi har fortfarande störningar på våra webbplatser i EPiServer.
Vi tror oss ha lokaliserat felet till söktjänsten EPiServer Find och vår utvecklare Metamatrix har en dialog med EPiServer.
Åtgärder enligt EPiServers tekniker görs fortlöpande tills problemet är löst.

MVH
/ABF IT Support

2020-06-26 08:58:21

1 2 3 4 5